›  Aktualności       ›  Firma       ›  Kontakt       ›  Mapa serwisu
  
Informacja telefoniczna:
z telefonów stacjonarnych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
z telefonów komórkowych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
Newsletter
Nowości, zmiany w rozkładzie, promocje.
   

Forum - wyraź swoja opinię

FORUM
Autor Post Data postu
Konrad

Przede wszystkim PKS musi zweryfikować czasy przejazdów na niektórych liniach ,bo są one liczone ze średniej przelotowej dla początku lat siedemdziesiątych,kiedy drogi były dużo węższe,bardziej kręte z drzewami wyrastającymi przy jezdni w dodatku niekiedy brukowane,a autobusy trzęsły się przy 60 km/h.Frekwencja wynosiła często powyżej 100%(aż kipiało z autobusu),a drogi zimą często były nie sypane.
Są drogi boczne po których jeżdżą w dniu dzisiejszym autobusy ,gdzie nie ma sensu zmieniać przelotów!
Wracając do moich propozycji odnośnie Gdańska to zapewniam Was,że czasu jazdy i prac, kierowcy na pewno nie zabraknie.Znam przepisy AETR które to regulują.Równie dobrze można zastosować chwyt w postaci obsady podwójnej.Po lekkiej korekcie godzin obrócił by autobus jednego dnia!(przykład:TUREK -POZNAŃ-PIŁA -MIELNO i powrót tego samego dnia).
Odnośnie Katowic to wiem ,że potrzeba by było czasu na to aby ludzie się przyzwyczaili ,że taki kurs funkcjonuje.Rozmawiam często z kierowcami z innych PKS-ów i mówią krótko;trzeba rozreklamować połączenie,puszczać sprawdzone autobusy i kierowców i czasami nawet zacisnąć zęby i być miłym,nawet jak pasażer grymaśny się trafi!
Najsłabsze są zawsze kursy w środku tygodnia,ale i to nie jest regułą dla niektórych połączeń.
 
2009-04-21 20:58:42
Gallux

I właśnie z reklamą trafiłeś w sedno Konradzie. Podam kilka przykładów:

- PKS Białystok gdy uruchamiał kursy do Zielonej Góry, Kołobrzegu i Zakopanego wykupił reklamy w prasie, radiu, a nawet w regionalnej stacji TVP można było obejrzeć spoty telewizyjne. Ponadto, poza plakatami na dworcu w Białymstoku z tymi połączeniami, można było je spotkać np. w Zakopanem.

- Niedawno miałem w ręku bydgoską Gazetę Pomorską, gdzie na ostatniej stronie znalazłem dużą reklamę PKS Bydgoszcz ze wszystkimi połączeniami dalekobieżnymi tego przedsiębiorstwa oraz projektem Komfort Bus.

Do tego, ważne są jeszcze promocje na liniach dalekobieżnych. W mazowieckich PKS-ach ulgi dla wszystkich pasażerów na określonych odcinkach to standard (vide PKS Siedlce w przypadku swojego kursu w rel. Warszawa – Białystok).

 
2009-04-21 21:51:35
xx

Ciekawe co to za Pan kierowczyk ukrywający sie pod pseudonimem Gallux wszechwiedzacy i wszechmadry ciekawe ciekawe
 
2009-04-22 09:42:02
Konrad

xx, z fego co śledzę fora internetowe to moim zdaniem Gallux nie jest kierowcą!
Bardziej za to zastanawia mnie kim jest xx? Czyżby ktoś z PKS mający ciepłą posadkę?
Zastanawia mnie bierność władz konińskiego PKS-u,bo tak jak pisałem wcześniej na osi pn-płd. mamy bardzo ubogie połączenie,a wiadomo,że PKP tego nie zapełni.
Proszę wziąść dla przykładu wszystkie połaczenia jakie wykonuje PKS TUREK i proszę mi nie pisać,że oni nie mają połączeń kolejowych,bo różnica w ilości mieszkańców są bardzo duże.Cały czas,chociaż mają gorszy tabor,próbują rozwijać siatkę połączeń dalekobieżnych(TUREK-ŻYWIEC,sezonowo TUREK-MIELNO),a i potrafią utrzymać dotychczasowe( PŁOCK-WROCŁAW,WŁOCŁAWEK-WROCŁAW) gdzie wymienione PKS-y mogłyby próbować wygryźć ich z tych tras.
Nasz PKS jest za to mistrzem cięć,chociaż na naszym podwórku,prawie nie ma konkurencji,w postaci busiarzy(patrz PIOTRKÓW TRYB.KIELCE,całe lubelskie,małopolskie).Proszę się przyjżećna takie firmy jak:PKS ŻARY,ZIELONA GÓRA,JELENIA GÓRA,SŁUPSK,BYDGOSZCZ,PŁOCK,BIAŁYSTOK,SIERADZ,KIELCE!
Przykładem nowych połączeń z ostatniego roku może być kaliski kurs do Torunia,gdzie autobus jedzie za naszym w niedługim odstępie czasowym i zapełnienie nie jest mniejsze niż naszym kursie!
Naprawdę ktoś od kogo zalężą nowe połączenia powinien baczniej sie przyglądać temu co się dzieje na rynku!!!
 
2009-04-22 10:21:22
*

Konradzie ty tez jesteś z pewnością kierowcą w Koninie. Czy masz odwagę tylko na forum się wywnętrzniać? Skontaktuj się z osobami od, których zależy organizacja kursów w PKS Konin i przedstaw swoje propozycja, są ciekawe i z pewnością zostaniesz wysłuchany z zainteresowaniem.

 
2009-04-22 10:53:52
Gallux

XX, człowieku… przez takie zaczepki to forum traci zupełnie sens. Co chcesz tym osiągnąć? Ulżyło ci jak nazwałeś jednego z drugim dyskutanta „kierowniczkiem”?
 
2009-04-22 14:46:14
misiek
Dla Konrada
Piszesz, że znasz przepisy o czasie pracy kierowców. Proszę więc o wyjaśnienie mi pewnego problemu. Zaznaczam z góry, że nie jest moją intencją sprawdzanie Twoich wiadomości i nie szukam zaczepki. Mianowicie kilka lat temu w podczas spotkania jednego z szefów ITD z przewoźnikami padło stwierdzenie ITD, że w myśl przepisów wypoczynek kierowcy musi odbywać się poza miejscem pracy. Czyli jednemu skończył się czas pracy, za kierownicę siada drugi kierowca. I teraz, jeżeli ten pierwszy usiądzie w autobusie na miejscu pasażera lub zajmie miejsce leżące to nie może czas ten być uznany za wypoczynek bo kierowca nie opuścił miejsca pracy. Po prostu musi ten czas spędzić poza pojazdem. Inaczej będzie traktowane to jako przekroczenie czasu pracy. Wtedy spytałem przewrotnie, czy jeżeli weźmiemy dodatkowo zdezelowanego 126p i kierowca mający wypoczywać zamiast podrzemać na miejscu pasażera ale w autobusie wsiądzie do 126p i będzie podążał za autobusem to wszystko będzie O.K z przepisami. Pan z ITD odpowiedział, że tak bo kierowca opuścił miejsce pracy. Chodzi mi o to, czy coś się w tej idiotycznej interpretacji zmieniło gdyż, powtarzam, spotkanie to miało miejsce kilka lat temu.
 
2009-04-22 20:43:13
Konrad

Nie jestem fachowcem!Można odpoczywać wszędzie,ale musi to mieć logikę,czyli jak autobus jedzie na linii Warszawa-Barcelona i czas pracy kierowcy skończył się np: w Pradze,to nie może on się znależć po 11 h pauzy koło Lyonu i wsiąść do tego samego autobusu który non stop znajduje się w ruchu jadąc cały czas w kierunku tej Barcelony prowadzony przez dwóch innych kierowców.Może za to po 11 h przerwy wsiąść w Pradze do innego autobusy który jedzie w każdym dowolnym kierunku.
Firma która go zatrudnia może mieć wynajęte lokum do tego celu(odpoczynku kiero).
Na pewno nikt nie uzna mu odpoczynku w hotelu na kółkach który jedzie za autobusem.(Przepraszam innych ,że nie na temat)
 
2009-04-22 22:28:57
Konrad
Odpowiedź dla *
Nie jestem kierowcą w PKS Konin.Pracowałem w podobnej firmie i nie jest to tylko moje zdanie które tu napiszę.Człowiek na niższym szczeblu w takiej firmie jak PKS bez układów na górze nie ma szans przebić się ze swoimi pomysłami,chociaż byłby perfekcyjnym hobbystą,bo pierwszy z brzegu kierownik,zgasi takiego zawodnika w zarodku jak tylko wyczuje minimalne zagrożenie ze strony takiego osobnika!!!To jest zamach na jego(kierownika) ciepłą posadkę!!!Znam się z wieloma kierowcami konińskiego PKS i wielu z nich ma podobne zdanie do mojego!Ich zapał do ulepszania firmy,rozwoju połączeń został już dawno zgaszony,a nikomu sie nie chce walczyć z wiatrakami.Ja od dłuższego czasu jestem hobbystą i pasażerem konińskiego przewoźnika i bacznie obserwuję co dzieje się u konkurencji! Szkoda ,że u nas panuje jeszcze PRL!Rozejrzyjcie się dookoła,połączeń przybywa nie tylko w innych PKS czy PKP,ale nawet u prywatnych przewoźników np.NKA KRUSZWICA!
Spójrzcie jaką konkurencje ma PKS KALISZ!
ZACZNIJCIE SIĘ ROZWIJAĆ,BO JAK NA RAZIE TO TYLKO TNIECIE!
Pozdrawiam
 
2009-04-22 22:46:47
Obserwator

KONIŃSKIM PKS BRAKUJE OSOBY DO OTWIERANIA NOWYCH KURSÓW (WEGETACJA)
 
2009-04-23 12:36:39
gal
ten sam
Galluks cieszę sie , że jesteś obecny. Pragnę przedstawić regulacje. Jeśli ktoś jest zainteresowany załączam podstawe peawną.
Dzienny czas prowadzeniapojazdu:
łaczny czas prowadzenia pojazdu od zakonczenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczecia nastepnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiedzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
(art. 4 lit. k rozporzadzenia nr 561/2006)
 nie może przekroczyc 9 godzin (art. 6 akapit 1rozporzadzenia nr 561/2006)
 może zostac przedłużony do nie wiecej niż 10 godzin nie czesciej niż dwa razy w tygodniu (art. 6 akapit 2 rozporzadzenia nr 561/2006)
Tygodniowy czas:
prowadzenia pojazdu tygodniowy czas prowadzenia pojazdu oznacza łaczny czas
prowadzenia pojazdu w ciagu tygodnia (art. 4 lit. l rozporzadzenia nr 561/2006)
 nie może przekroczyc 56 godzin (art. 6 ust. 2 rozporzadzenia nr 561/2006)
 łaczny czas prowadzenia pojazdu w ciagu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyc 90 godzin (art. 6 ust. 3 rozporzadzenia nr 561/2006)
Obowiazkowa przerwa po 4,5 godzinach prowadzenia pojazdu przerwa oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzic pojazdu ani wykonywac żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłacznie do wypoczynku (art. 4 lit. d rozporzadzenia nr 561/2006)
 po okresie prowadzenia pojazdu trwajacym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciagła przerwa trwajaca co najmniej 45 minut, chyba że kierowca
rozpoczyna okres odpoczynku (art. 7 akapit 1
rozporzadzenia nr 561/2006)
alternatywnie:
 kierowca może wykorzystac przerwe długosci co najmniej 15 minut, po której nastapi przerwa długosci co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachowac zgodnosc z przepisami akapitu pierwszego (art. 7 akapit 2 rozporzadzenia nr 561/2006)
Odpoczynek dzienny
dzienny okres odpoczynku oznacza dzienny okres, w którym kierowca może
swobodnie dysponowac swoim czasem i obejmuje "regularny dzienny okres
odpoczynku" lub "skrócony dzienny okres odpoczynku" (art. 4 lit. g rozporzadzenia 561/2006)
W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu
odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi
wykorzystac kolejny dzienny okres odpoczynku
(art. 8 ust. 2 akapit 1 rozporzadzenia nr 561/2006)
Dzienny okres odpoczynku może zostac przedłużony do rozmiarów
regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku
(art. 8 ust. 3 rozporzadzenia nr 561/2006)
Regularny dzienny odpoczynek
 oznacza nieprzerwany odpoczynek trwajacy co najmniej 11 godzin
alternatywnie:
 można wykorzystac w dwóch czesciach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwac co najmniej 3 godziny, a druga co najmniej 9 godzin (art. 4 lit. g tiret 1 rozporzadzenia nr 561/2006)
Skrócony dzienny odpoczynek
 nieprzerwany odpoczynek trwajacy co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin (art. 4 lit. g tiret 2 rozporzadzenia nr 561/2006)
Jesli czesc dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje sie za skrócony dzienny okres odpoczynku (art. 8 ust. 2 akapit
2 rozporzadzenia nr 561/2006)
Kierowca może miec najwyżej 3 skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiedzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku (art. 8 ust. 4 rozporzadzenia nr 561/2006)
Tygodniowy okres odpoczynku
tygodniowy okres odpoczynku oznacza tygodniowy okres, w którym
kierowca może swobodnie dysponowac swoim czasem i obejmuje "regularny
tygodniowy okres odpoczynku" lub "skrócony tygodniowy okres
odpoczynku" (art. 4 lit. h rozporzadzenia nr 561/2006)
tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna sie nie pózniej niż po zakonczeniu szesciu okresów 24 godzinnych liczac od konca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku (art. 8 ust. 6 akapit 2 rozporzadzenia nr 561/2006)
Regularny
 regularny tygodniowy okres odpoczynku to tygodniowy okres odpoczynku
odpoczynek trwajacy co najmniej 45 godzin (art. 4 lit. h tiret 1 rozporzadzenia nr 561/2006)
Skrócony tygodniowy okres odpoczynku
 odpoczynek trwajacy krócej niż 45 godziny, który można skrócic do nie mniej niż 24 kolejnych godzin
Skrócenie to należy jednak skompensowac równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed koncem trzeciego tygodnia nastepujacego po danym tygodniu.
Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje sie łacznie z innym okresem odpoczynku trwajacym co najmniej 9 godzin. (art. 4 lit .h tiret 2 i art. 8 ust.6 akapit 1 tiret 2 rozporzadzenia
nr 561/2006)
Załoga kilkuosobowa
w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiedzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiedzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojezdzie przebywa co najmniej
dwóch kierowców w celu prowadzenia pojazdu. Przez pierwsza godzine obsady kilkuosobowej obecnosc innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostała czesc tego okresu jest obowiazkowa (art. 4 lit. o
rozporzadzenia nr 561/2006)
 w ciagu 30 godzin od zakonczenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należacy do kilkuosobowej załogi musi skorzystac z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwajacego co najmniej
9 godzin (art. 8 ust. 5 rozporzadzenia nr 561/2006
 
2009-04-23 19:14:30
XX

Bardzoi wyczerpujaca od powiedź. Dziękuję
 
2009-04-23 19:53:22
Marian

Witam.
Czy jest jakiś kurs z Lichenia do Konina wcześnie rano żeby zdążyć na ten PKS Konin-Katowice 6:00
 
2009-06-19 11:40:34
grzes
Konin Czestochowa
Witam proszę o pomoc wie może ile kosztuje przejazd PKS z Konina do Czestochowy. Z gory dzieki za pomoc
 
2009-07-01 14:57:48
Gallux

44 zł. A dla studenta i ucznia 28,60. Wszystkie dane o cenach kursów PKS Konin masz w wyszukiwarce połączeń.
 
2009-07-01 15:46:22
Gallux

Z dobrymi wiadomościami przybywam. Od października Konin będzie miał aż 3 połączenia PKS z Katowicami. PKS Bytów startuje z kursem Ustka - Żywiec przez nasze miasto. Więcej szczegółów tu:
http://www.pksbytow.pl/kurs_zywiec.asp
 
2009-09-18 00:48:54
Marian

Witam.
I bardzo dobra wiadomosc kursy nocne ale idzie na nie zdazyc z osciennych miejscowosci.
Tylko jakim taborem dysponuje ten PKS.
 
2009-09-23 13:39:43
Gallux

Z nowszych wozów to takie:
http://www.phototrans.eu//images/photos/big/21/244833.jpg
http://www.phototrans.eu//images/photos/big/9/99139.jpg
http://www.phototrans.eu//images/photos/big/29/326537.jpg
http://www.phototrans.eu//images/photos/big/22/336834.jpg
http://www.phototrans.eu//images/photos/big/32/329024.jpg

I tego pewnie będzie można się spodziewać na linii przelotowej.
 
2009-09-23 15:41:37
Observatore Romano

No i PKS BYTÓW uzupełnia dziurę na trasie do Katowic,a nasz PKS jest mistrzem likwidacji! Czyżby to była taktyka naszego przedsiębiorstwa na przetrwanie?
 
2009-11-02 12:03:02
Admin
PKS Konin

Kurs do Katowic obsługiwany przez PKS Konin nie został i nie zostanie zmieniony.
6:00 Konin-Katowice
10:30 Katowice - Konin
 
2009-11-02 12:28:20

Wyświetlono posty od 40 do 60 z 72

Start         Przewozy pasażerskie         Wynajem autobusów         Ośrodek szkolenia kierowców         Serwis usługi motoryzacyjne         Pozostała oferta         Aktualności         Firma         Kontakt
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.
62-510 Konin  |  ul. Zakładowa 4  |  tel. +48 63 242 20 11  |  fax. +48 63 / 242 40 82
E-mail: sekretariat@pkskonin.pl  |  Internet: www.pkskonin.pl
Biuletyn Informacji Publicznej PKS Konin S.A. Projekt i realizacja KAMPEKI