›  Aktualności       ›  Firma       ›  Kontakt       ›  Mapa serwisu
  
Informacja telefoniczna:
z telefonów stacjonarnych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
z telefonów komórkowych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
Newsletter
Nowości, zmiany w rozkładzie, promocje.
   

Forum - wyraź swoja opinię

FORUM
Autor Post Data postu
xxx
Gdzie można wsiadać?
Witam. Czy można wsiadać tylko i wyłącznie na przystanku ktory się ma na bilecie? Bo wszędzie na forum jest napisane ze można wsiadać na każdym przystanku byle był na trasie naszego przejazdu. A kierowca ktoregoś dnia rano w autobusie mowił, że np. kiedy jedziemy z Krzymow 1 do Konina przez przystanek Krzymów to aby poprawnie "pikało" należy zaprogramować Krzymów 1 z przesiadką w Krzymowie, a że od października jak będzie karta źle zaprogramowana to będą jakieś kary?! Na wrzesień mam jeszcze bilet papierowy, na październik kupiłem już em karte, i specjalnie wykupiłem Krzymów 1 - Konin ponieważ jest to przystanek uniwersalny i zgodnie z tym co było na forum pisane to mógłbym i wsiadać w Krzymowie a w niektore dni wsiadam tam, a w inne na innym przystanku. Czy musze teraz isć z powrotem do okienka i poprosić o przeprogramowanie mi tej karty? Czy to coś kosztuje? Czy faktycznie wystarczy wsiadać na trasie i będzie ok, żadnych nieprzyjemności?
 
2008-09-26 14:00:17
pasazerka
do administratora
niestety lecz ogłoszenia zawieszone na oknach autobusów sugerują ,że od 01-11-2008 zapłacimy za bilet jednorazowy jeśli EM karta odbije nam nieprawidłowo to czyja to w koncu wina bo na pewno nie pasażera z którego zdzierają ogromne pieniądze za bilety sami tworzą system który nie działa jak powinien a ktoś za stworzenie takiego programu nieżle się obłowił tylko że cierpimy my nie on . Według pasażerów wsiadając na danej trasie karta powinna odbijać prawidłowo a my musimy sami dochodzić do tego jaki ma nam szanowna pani w kasie wbić wariant bo kierowca na nas wrzeszczy i chce wyrzucić z autobusu myślą że to czasy komuny dawno powinni sprywatyzować pks wtedy może nauczyli by poszanowania pasażerów dzięki którym maja wypłaty . Kasjerki nie potrafią również obsługiwać terminali płatniczych bo nie zdażyło mi się jeszcze zapłacić karta zawsze słyszę odpowiedż odmowną więc może zamiast ogłaszać lepiej go zlikwidować bo od pół roku która kolwiek z pań zasiada zawsze informuje nie można więc może warto żeby dyrekcja ruszyła tyłek i zaczeła działac bo ja gdy 01-11-2008 karta odbije żle nie zamierzam płacić wręcz przeciwnie zgłoszę sprawe do sądu ponieważ wiem już że jesteście na straconej pozycji do czegoś takiego nie macie prawa bo to wy wystawiacie bilet od do i powinniście wiedzieć jak to zrobić . zmieńcie tez kadrę kierowniczą bo jest po prostu do niczego .
 
2008-10-07 17:50:26
pasażerka inna
ten sam
Ja ze swej strony dodam , że proszę ustawę, rozporządzenie lub inny wiążący dokument majacy moc prawną do tych co wymieniłem , który zmusi nas pasażerów do przyjęcia karty , z którą i my i Wy mamy problemy.


 
2008-10-07 20:16:03
Admin
PKS Konin
odp
Szanowna pasażerko
Żaden system nie jest systemem idealnym, dlatego czas wdrożenia trwa trzy miesiące aby każdy pasażer mógł sobie zakupić i w przypadkach jakichkolwiek błędów skorygować swój bilet.
Zgodnie z ogłoszonym regulaminem od dnia 01.11.2008 roku biletem miesięcznym w PKS Konin będzie wyłącznie EM-karta.
Jest Pani przekonana jednak jak widać, iż błędne odczyty kart w autobusach nie są winą pasażera, „to czyja to w końcu wina bo na pewno nie pasażera” oraz „to wy wystawiacie bilet od do i powinniście wiedzieć jak to zrobić”.
Jeśli chodzi o kwestię techniczną jak to zrobić, to zapewniam Panią, że kasjerki to bardzo dobrze wiedzą i potrafią.
Natomiast najłatwiej jest winić system oraz pracowników PKS, że nie potrafią odgadnąć gdzie, jakimi trasami i dokąd chce jechać pasażer.
Jak wynika z obserwacji przeciwnikami EM-karty są w szczególności osoby, którym poprzednie rozwiązanie pozwalało w łatwy sposób niezbyt rzetelnego korzystania z zakupionego biletu.
EM-karta funkcjonuje już od kilku lat w kilkunastu PKS-ach i miejskich zakładach komunikacji w całej Polsce (ostatnio oprócz PKS Konin wprowadził EM-kartę PKS Poznań). Jest więc sprawdzonym systemem, który daje duże możliwości i rozwiązania, na których skorzystają pasażerowie. Jednak aby tak się stało musi w pełni zacząć funkcjonować.
W kwestii terminalu płatniczego sprawa zostanie niezwłocznie wyjaśniona.
Natomiast jeśli spotkała się Pani z nieodpowiednim zachowaniem pracownika PKS, prosimy o zgłoszenie tego faktu na formularzu reklamacji.

 
2008-10-07 21:23:19
Admin
PKS Konin
odp. ten sam
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo przewozowe
Od 01 listopada wszelkie analizy rentowności poszczególnych kursów oraz planowanie przewozów będzie oparte o realne dane.
Brak zarejestrowanych EM-kart podczas przejazdu (oprócz traktowania tego jako przejazd bez ważnego biletu), może spowodować likwidację kursu.
(liczba sprzedanych biletów jednorazowych + liczba zarejestrowanych EM-kart na danym kursie = frekwencja na danym kursie).
Ma to na celu efektywniejsze, ekonomiczniejsze, a przede wszystkim dostosowane do potrzeb pasażerów planowanie kursów i pojazdów.
 
2008-10-07 23:32:15
ten sam
ten sam
Ja nie neguje istoty EMKARTY - zgadzam się admin z tobą , że przemawia ekonomia itd, bo faktycznie połowa kursów to porażka i zmora. Nie zażucam Wam , że nie dajecie rady ,że macie nieudacznych pracowników bo na dzień dzisiejszy jeszce nie miałam problemów.
Ja tylko proszę cytat z ustawy ( art. paragraf) , którą admin przedstawił. Czy to , aż takie trudne. Proste pytanie. Czekam. A potem ja zamieszcze wykładie na forum. Czas - start.

P.S
Ja będę kupowała standardowy bilet miesięczny z ulgą ustawową ( wersja papierowa ),i w listopadzie i do końca mojego albo Waszego. I nie jest to złośliwość z mojej strony. W dalszym ciagu wisi brak odpowiedzi admina o przechowywanie danych osobowych.
A jeszcze jedno a kto się ukrywa pod podpisem ADMIN. Czy to jest pracownik Wasz, czy jakiś stażysta. Bo nie raz robi wam złą robotę.
Pozdrawiam
 
2008-10-08 22:14:33
***SiSi***
HA-HA
Pomysł z EM-Kartami nie jest sam w sobie złą ideą. Ale sposób organizacji jest zupełnie bez sensu! Pytanie podstawowe: po co warianty? Kupiłam bilet relacji KONIN D.A. - BISKUPICE, z przesiadkami w RZGOWIE i SZETLEWKU - i co? Efekt jest taki, że mogę jeździć do RZGOWA "Dwójką" (kursującą na trasie GRABIENICE - GOLINA), a nie mogę jeździć autobusem do ZAGÓROWA o bodajże 13.40, który wjeżdża do SZETLEWKA, do którego chcę dojechać i który mam określony jako "przesiadka". Więc pytam się - po co utrudniać tak życie? Nie lepiej byłoby, gdyby bilety po prostu obejmowały wszystkie opcje kursów jeżdżących pomiędzy przystankami zarówno "skrajnymi" jak i tymi "pomiędzy" (czyli np. w moim wypadku "skrajne": KONIN D.A.-BISKUPICE, a "pomiędzy": to na przykład właśnie KONIN D.A.-SZETLEWEK czy RZGÓW - SZETLEWEK....)??
 
2008-11-02 01:10:17
Gustaw
do opornych powyżej
Smutno mi się robi czytając niektóre posty.
Specjalnie dla tych rzędnych podstaw prawnych: Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r.Prawo przewozowe, art. 2.1
"Przewoźnik jest obowiązany podać do publicznej wiadomości - w sposób zwyczajowo przyjęty - zakres swojego działania, a w szczególności adresy punktów odprawy i sposób zawierania umowy przewozu."
TZN. jeżeli PKS sobie zapragnie, że od jutra biletem u nich będzie odcisk ust jednej z Pań kasjerek, to ma do tego pełne prawo. A my, czyli klienci oczywiście sami podejmujemy decyzję czy chcemy korzystać z ich usług na ich warunkach.
Mieszkam i studiuję w dużym mieście, gdzie takie rozwiązania już funkcjonują i cieszy mnie to, że również Konin sie w tym kierunku rozwija.
Ale smutno mi jak widzę opór ze strony pasażerów. nie rozumieją, nie wiedzą, ale twierdzą , że nigdy się nie przekonają. a ponoć tylko krowa zdania nie zmienia. muuuuuuuuu!
pozdrawiam!
 
2008-11-02 07:40:09
***SiSi***
hm.
Otóż Gustawie, sprawa ma się tak, że skąd ma pasażer wiedzieć na jakiej zasadzie sprzedaje się bilety w tym systemie, skoro sami kasjerzy podważają własną wiarygodność?
Osobiście nie neguje idei EM-Karty. Problem polega na tym, że jest to przedsięwzięcie młode i sprawia wiele kłopotów - nie pasażerom, bo wiedzą gdzie chcą jechać, ale samemu PKSowi, który zdaje się nie za bardzo wie jak to ogarnąć (patrz: temat na forum "Pytanie o utrudnianie, czyli co jest co w Em-Karcie").
A może dobrym pomysłem byłoby opracowanie jakiegoś programu internetowego, za pomocą którego pasażer na jakiejś mapce orientacyjnej mógłby sobie wyznaczyć trasę, przesiadki i posprawdzać czy na owej mógłby korzystać z takich, a takich autobusów - jeśli nie, to poprawia sobie sam do skutku. Ma podane warianty, spisuje/drukuje i idzie po bilet. Albo chociaż dać tym kasjerom...
Szczerze mówiąc to oni są "najbiedniejsi". Bo to oni mają bezpośredni kontakt z klientem, który jest zirytowany i który kasjera irytuje.
 
2008-11-04 19:47:31
popirający sisi
?
Drogi Gustawie. Po pierwsze ktoś chciał tylko grzecznie argument na em-kartę. A Ty wymondrzyłeś się i na dodatek jeszcze nie masz racji.

Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r.Prawo przewozowe, art. 2.1
"Przewoźnik jest obowiązany podać do publicznej wiadomości - w sposób zwyczajowo przyjęty - zakres swojego działania, a w szczególności adresy punktów odprawy i sposób zawierania umowy przewozu." - ok.
Ale nie znaczy to co napisałeś, tylko wykładnia brzmi tak:

Jeśli chodzi o zakres to nic innego jak rozkład jazdy z podaniem czasów i kierunków i cennik za usługi. A zwyczajowo przyjęty to miejsca gdzie ma być umieszczony czyli np. dworzec , przystanki itd.
Zawieranie umowy to nic innego jak bilet , który jest w formie papierowej wyrażeniem woli sprzedającego i kupującego - paragon fiskalny. A em karta to tylko dodatek , gadżet.
I oprócz prawa przewozowego jest ustawa o rachunkowości i prawo podatkowo. Grzecznie proszę Cię poczytaj.
Tak więc PKS jest zobligowany do formy papierowj biletu ( tradycyjny bilet ) a do tego może zaoferować em kartę. Bo jak zapewne wiesz bilet bez em karty jest ważny i u przewożnika i w urzędzie skarbowym, natomiast sama em karta bez biletu w formie papierowej jest niczym.
A tak na marginesie SiSI popiram Twój wniosek.

 
2008-11-04 21:38:08
Popierający Gustawa
?
Ciekawa wykładnia, proszę w takim razie wskazać mi, w którym miejscu jest zapis, że bilet musi być w formie papierowej ???
Paragon fiskalny w formie papierowej, zgoda np. dl rozliczenia z urzędem skarbowym, ale bilet???
Chya jesteś roszeczkę niedoinformowany

 
2008-11-04 21:55:19
?
?
Ok bilet to paragon fiskalny. Zwyczajowo przyjęte jest że jest to forma papierowa. Od x czasu. Dlatego czytaj uważnie całą wypowiedź. Bilet jest umową która zawiera :termin, date wydania, imię i nazwisko w przypadku biletu miesicznego, kierunak Tam i powrót ( moze być w jednąstronę), cenę , podatek czyli mozna potraktować ją jako fakturę ( do 50 km ). A póki co tylko forma paierowa a czy ona będzie trójkątna czy prostokątna to już nie ma znaczenia najwazniejsze jest żeby zawierała niezbędne i wystarczjące dane ( wyżej przytoczyłam ). Tak wię życzę Ci powodzenia jeśli jako dokument przy kontroli w urzerdzie skarbowym przedstawisz kawałek plastiku a jak oni to szczytają. Ponadto karta ma swoją pamieć i myśle , że całego roku nie zapisuje. Tak więc jak wcześniej przytoczyłam karta bez biletu w formie paierowej jest niczym. Natomiast bilet forma papierow bez em karty jest wystarczająca i ważna.
 
2008-11-05 10:13:32
!

Sama sobie zaprzeczasz bo już z twojej wypowiedzi wynika, że bilet w formie papierowej tak ale w Urzędzie Skarbowym.
 
2008-11-05 14:00:56
sam
sam
Nie oni sobie nie zaprzeczają tylko logiki trzeba użyć , im chodzi o to , że PKS nie może nas podróżnych zmusić w obecnej sytuacji do wyrobienia em karty.

I z ich wypowiedzi wnioskuję ,że nie są przeciwnikami tylko osobami konkretnymi.
I ja też ich popieram najpierw zróbcie pożądek z tą kartą i swoimi pracownikami a potem żądajcie lepiej poproście o wyrobienie, nie byłoby tyle problemów.

 
2008-11-05 16:10:36
jak wyżej
krzysztof
dam radę dla tych którzy uważają , że Em-karta na dzień dzisiejszy to coś świetnego.


Jak panować nad emocjami?
Tego się chyba nie da.

Ale trzeba przynajmniej zdać sobie sprawę, że te emocje mają bardzo duży wpływ na nasze życie i życiowe wybory.
Trzeba zacząć zauważać, kiedy podejmujemy decyzję pod wpływem emocji i jakie to są emocje, a kiedy udaje się nam dokonać wyboru na podstawie racjonalnych przesłanek.
Ważne jest by zlokalizować moment, gdy emocje biorą górę, nad racjonalnym działaniem.
Jeśli wyczujemy, kiedy przestajemy myśleć racjonalnie, a zaczynamy kierować się emocjami warto na chwilę... przestać myśleć. ( udoskonalić i przeszkolić personel - wszystkich ktorzy biorą udział w procesie em - karty )
- Głupia rada – ktoś powie.
- A niby dlaczego głupia – zapytam – czasami lepiej nie myśleć o problemie (jeżeli ktoś posiada taką zdolność, by przestać o czymś na chwilę myśleć i się od czegoś zdystansować), niż dać się ponieść emocjom...
Czasami lepiej odłożyć problem na później niż działać na gorąco.
Weźmy taki przykład – ktoś Cię zranił podczas rozmowy i zaczynasz się w sobie gotować, żeby mu odpowiedzieć tym samym, albo dokopać mu jeszcze mocniej.
Czy takie zachowanie ma naprawdę sens?
Po co odpowiadać emocjonalnie wtedy, gdy ktoś Cię zranił?
Czy nie lepiej byłoby przerwać kłótnię i na zimno sobie wszystko przemyśleć, a potem kontynuować rozmowę, gdy już obu stronom opadną nerwy.
Może zrobił to niechcący, może miał inne zamiary, a sam dał się ponieść emocjom
i powiedział więcej niż naprawdę myśli. Może był tak zdenerwowany, że specjalnie chciał Cię zranić, ale jak ochłonie to będzie mu przykro.
Odpowiadając na zaczepki pod wpływem emocji, doprowadzimy do eskalacji konfliktu.


 
2008-11-05 16:40:36

Wyświetlono posty od 1 do 15 z 15

Start         Przewozy pasażerskie         Wynajem autobusów         Ośrodek szkolenia kierowców         Serwis usługi motoryzacyjne         Pozostała oferta         Aktualności         Firma         Kontakt
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.
62-510 Konin  |  ul. Zakładowa 4  |  tel. +48 63 242 20 11  |  fax. +48 63 / 242 40 82
E-mail: sekretariat@pkskonin.pl  |  Internet: www.pkskonin.pl
Biuletyn Informacji Publicznej PKS Konin S.A. Projekt i realizacja KAMPEKI