›  Aktualności       ›  Firma       ›  Kontakt       ›  Mapa serwisu
  
Informacja telefoniczna:
z telefonów stacjonarnych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
z telefonów komórkowych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
Newsletter
Nowości, zmiany w rozkładzie, promocje.
   

Forum - wyraź swoja opinię

FORUM
Autor Post Data postu
pasażer
Czas pracy
Przepisy o czasie jazdy przewidują, że kierowcy
wolno prowadzić pojazd przez 9 godzin
w ciągu dnia, a 2 razy w tygodniu przez
10 godzin. Dlatego też wielu przewoźników
właśnie tak planuje jazdy swoich kierowców.
To błąd!

W przypadku kierowców zatrudnionych na
podstawie umowy o pracę z reguły 9-godzinny
czas prowadzenia nie jest możliwy do
zrealizowania! A to dlatego, że oprócz norm
czasu jazdy obowiązują ich także normy
czasu pracy.

Tymczasem dobowa norma czasu pracy
wynosi w większości systemów 8 godzin.
Tylko w równoważnym systemie czasu pracy
kierowcy mogą pracować do 10 godzin
dziennie, jeśli wykonują transport drogowy,
lub do 12 godzin - jeżeli są to przewozy na
potrzeby własne.

Dlatego jeśli potrzebujesz, by kierowcy jeździli
dłużej niż 8 godzin dziennie, zastosuj
równoważny system czasu pracy kierowcy.
Wtedy będą mogli pracować nawet 10 lub
12 godzin na dobę.

 
2008-11-19 18:54:39
Piotr
ciekawostka
do pasażera.
Bardzo ciekawe rzeczy tu opisujesz, tylko raczej nie masz pojęcia o czym. Proponuję poczytaj sobie parę ustaw,dowiedz się na czym polega system czasu pracy przerywany, równoważny,itd.
A potem jak już zasięgniesz języka to nie rób sobie siary i nie wypisuj więcej takich głupot. Miłej lektury.
 
2008-11-20 08:52:49
Zbyszek
praca czas
Panie Piotrze o czasie równoważnym opisał dokładnie poprzednik i dokładnie tak jest , więc nie wiem czemu się zdenerwowałeś.

Jak się domyślam poprzednik tylko chciał dać informację i słuszną. A jeśli chodzi o czas przerywany to pracownicy są poszkodowani. Nie tylko kierowcy , bo inne grupy zawodowe też mają takie systemy.

Ustawowo za czas przerwy pracownik ma płacone mniej bodajże połowe stawki godzinowej a musi być w dyspozycji bo zazwyczaj pracodawcy zapominają , że to jego przerwa więc biedak jeden z drugim siedzi po 12 godzi nie raz niepotrzebnie.

Równoważny czas pracy ułatwia pracodawcą zwłaszcza w transporcie przy rozliczeniu czasu , może uniknąć nadgodzin itd.

Więc Panie Piotrze najpierw to Pan musi się douczyć a potem krytykować innych , zwłaszcza że mają rację. Więc to Pan chyba nie ma pojęcia , ale nie kazdy musi się znać . a jeśli się nie zna to niech siedzi cicho bo wprowadza ludzi w błąd.
 
2008-11-22 18:41:34
un

Panowie.
Czas pracy kierowcy to nie jest problem pasażera,chyba,że pasażer też jest kierowcą,ale to chyba nie to forum:)
 
2008-12-14 11:17:36
jacek
tak dodatkowo

Przerywany system czasu pracy to po prostu system podstawowy zmodyfikowany w ten sposób, że czas pracy przypadający w ciągu doby pracowniczej jest podzielony na dwie części, między którymi kierowca ma przerwę.

Taka przerwa może być tylko jedna i musi trwać najwyżej 5 godzin, a w przewozach regularnych – 6 godzin.




 
2009-01-05 21:52:45
marek
czas przerywany kierowcy
czas przertwany w systemie pracy rownowaznym w moim przypadku czesto odbywa sie poza miejscem siedziby firmy czy jest to zgodne z prawem pracy kierowcow
 
2010-09-13 15:55:25

Wyświetlono posty od 1 do 6 z 6

Start         Przewozy pasażerskie         Wynajem autobusów         Ośrodek szkolenia kierowców         Serwis usługi motoryzacyjne         Pozostała oferta         Aktualności         Firma         Kontakt
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.
62-510 Konin  |  ul. Zakładowa 4  |  tel. +48 63 242 20 11  |  fax. +48 63 / 242 40 82
E-mail: sekretariat@pkskonin.pl  |  Internet: www.pkskonin.pl
Biuletyn Informacji Publicznej PKS Konin S.A. Projekt i realizacja KAMPEKI