›  Aktualności       ›  Firma       ›  Kontakt       ›  Mapa serwisu
  
Informacja telefoniczna:
z telefonów stacjonarnych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
z telefonów komórkowych: 0 703 403 313
(koszt 2.56 zł/min. z VAT)
Newsletter
Nowości, zmiany w rozkładzie, promocje.
   

Forum - wyraź swoja opinię

FORUM
Autor Post Data postu
:)
Przedświąteczna batalia-trasa Toruń-Konin o 16.45
Studiuję w Toruniu już od 3 lat i zauważyłam, że co roku studentów wracających przed świętami do domu spotyka ten sam coroczny koszmar dotyczący powrotu do domu - szczególnie autobusem, którego podróż rozpoczyna się o 16.45 z Torunia.

Tak więc drogie władze PKS Konin istnieje kilka problemów, o których chyba nie macie zielonego pojęcia.

Po pierwsze: zakup biletu wcześniej w kasie nie gwarantuje tego, że miejsce które zostało tak jakby zarezerwowane (na bilecie w końcu znajduje się nr miejsca). Wręcz przeciwnie może okazać się że nie wsiądzie się do tego autobusu, bo kierowca wpuszcza osoby, które biletu nie posiadają, zamiast na samym początku dać pierwszeństwo osobom, które się pofatygowały i zakupiły bilety wcześniej.

Po drugie: Ok. Każdy chce wrócić do domu i jest gotowy nawet stać w tym autobusie kilkadziesiąt kilometrów, a z wieloletniej obserwacji zauważyłam, że miejsca siedzące i stojące zwalniają się dopiero w okolicach Radziejowa tj. wg Państwa rozkładu po około 72km i 1,5 godzinie stania w zatłoczonym i dusznym autobusie.
Czy zdają sobie Państwo sprawę, że autobusy są przepełnione, a jedna osoba stoi na drugiej?
Rozumiem, że student wszystko przetrzyma aby wrócić do domu, ale bez przesady... Niejednokrotnie byłam świadkiem, że ludziom robiło się słabo i prawie mdleli.

Po trzecie: Skoro czepiamy się wszystkiego to warto zaczepić kwestię INTERNETU na trasie Toruń-Konin. Jeśli już coś takiego ma być to niech będzie i to zawsze, a nie że jak kierowcy się przypomni to włączy a jak nie to po prostu go nie ma.

Po czwarte: Może rozwiązaniem byłoby stworzenie dodatkowego połączenia na tej trasie o godzinie 14.00 z Torunia. I nie chodzi tu o cały tydzień, ale o czwartek piątek i sobotę, kiedy studenci wracają do domu?
Przecież 2 lata temu kierowca rozdał ankiety, w których mogliśmy zgłaszać takie propozycje... Czemu nie zostały one wzięte pod uwagę?

Podsumowując: O otworzeniu nowego połączenia przed świętami możemy sobie pomarzyć. Ale czy w czasie 19-22 grudnia kierowcy mogliby chociaż egzekwować, że pierwszeństwo skorzystania z waszych usług mają osoby, które bilet zakupiły wcześniej w kasie?
Dzięki temu będzie można uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji, których nikomu nie życzę w okresie przedświątecznym.


 
2013-12-17 21:23:19
anonim

Jeszcze można by dodać że ludzie ogromne torby podróżne wnoszą do autobusu, bo jak dużo ludzi jedzie to nie mieszczą się w bagażniku.
 
2013-12-17 21:46:13
Pika

A może Admin się jakoś do tego odniesie?
Bo podobny post z informacją o tym, że przydałby się dodatkowy kurs zamieszczony był na tym forum 24.04.2012 r.:
http://web.pkskonin.pl/forum.php?pom=1&id_postu=2589&od=0
I nic od tej pory nie uległo zmianie...
 
2013-12-17 21:59:20
Gallux

Przed Świętami wszyscy przewoźnicy mają ten problem. Nie tylko PKS Konin, bo przecież o 17:30 odjeżdża z Torunia PKS Kalisz, a o 20:15 jest jeszcze weekendowy kurs PKS Konin przez Inowrocław i jestem przekonany, że wszystkie te autobusy były zapchane. Późniejsze pewnie jeszcze bardziej niż kurs z 16:45 (zapewne poszczególni pasażerowie zostali odprawieni z kwitkiem).

To, kogo kierowca pierwszy wpuszcza to jego decyzja. "Nasi" nie mają ochoty na awantury, jakie to mają miejsce np. w PKS Białystok, gdzie kierowca przegania tych, którzy chcą u niego kupić i potem robi się nerwowa atmosfera, bo każdy chce jechać, a miejsca siedzące się kończą (PKS Białystok nie bierze na stojąco).

Na dodatkowy kurs nie liczcie. PKS na razie nie uruchomi z tego powodu, że przed świętami był tłok. Dobrym pomysłem byłoby z kolei bisowanie tych kursów (podstawianie dodatkowego autobusu) przed Wszystkich Świętych, Bożym Narodzeniem czy Wielkanocą.
 
2013-12-18 00:08:56
anonim

Gallux oczywiście się z Tobą zgadzam, że przed świętami jest tłoczno i to nie tylko na dworcach PKS, ale i PKP. Jednak post ten powstał najprawdopodobniej po to, aby można było coś zmienić skoro się wie, że tak jest.
Z resztą sytuacja z tłokiem, przepychaniem ma miejsce w każdy piątek na dworcu w Toruniu o 16.45 nie tylko w święta.
Z drugiej strony niesympatycznie byłoby jakby ktoś z podróżujących zrobił kilka zdjęć, które to zawierałyby złamanie kilku Przepisów dla podróżnych korzystających z komunikacji autobusowej PKS w Koninie S.A. Ktoś wspominał tu o bagażu. To akurat prawda - walizka 1mx1.5m zawala całe przejście. Nie wspominając już że takie sytuacje nie mają miejsca jedynie w święta. Zagraża to podróżującym, którzy dzielnie stoją w tym autobusie.
Oczywiście zgodnie z owym regulaminem: "II Podróżny jest zobowiązany: Stosować się do przepisów i komunikatów podawanych do wiadomości na terenie dworców, przystanków oraz w autobusie", a co z prawami konsumenta?


 
2013-12-18 08:16:14
Lego
?????
Czegoś tu nie rozumiem. Wielokrotnie widziałem jak pasażer ze łzami w oczach nie chce wyjść z autokaru, bo musi jechać, wrócić, itd. Błaga kierowcę, który nie chce zabierać więcej ludzi niż może, kierowca okazuje się, że ma dobre serce i zabiera, a dziś chcecie robić zdjęcia w pełnych autokarach ??????
 
2013-12-18 12:56:34
anonim

Hahaha :) Rozbawiłeś mnie.
Niestety tak bywa gdy ktoś nie czyta uważnie tylko wyciąga jedno słowo zdjęcie i robi wokół niego aferę.
Jeśli chodzi o kierowców PKS Konin nie mam żadnych zastrzeżeń, bo są kulturalni i z tym się zgodzę.

A co do błagania....
Przed świętami błagających osób o zabranie będzie o wiele więcej niż jedna, tylko wypadałoby aby osoby, które pofatygowały się i kupiły bilet wcześniej w kasie miały niejako pierwszeństwo zajęcia wykupionego miejsca, a nie aby musiały później jak było wspomniane błagać o cokolwiek.
Nie chodzi o to żeby komukolwiek szkodzić jakimiś zdjęciami tylko o to aby zrobili porządek z tym czy bilety kupowane w kasach oznaczają rezerwację danego miejsca oraz o to aby ludzie nie musieli błagać kogokolwiek o przejazd PKSem.
Post ten z tego co widzę powstał po to aby zwrócić uwagę, że jest z tym problem i przydałby się dodatkowy kurs w dniach świątecznych i nie tylko z resztą w świątecznych.



 
2013-12-18 18:06:53

Wyświetlono posty od 1 do 7 z 7

Przewozy pasażerskie         Wynajem autobusów         Ośrodek szkolenia kierowców         Serwis usługi motoryzacyjne         Pozostała oferta         Aktualności         Firma         Kontakt
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.
62-510 Konin  |  ul. Zakładowa 4  |  tel. +48 63 242 20 11  |  fax. +48 63 / 242 40 82
E-mail: sekretariat@pkskonin.pl  |  Internet: www.pkskonin.pl
Biuletyn Informacji Publicznej PKS Konin S.A.